9 mei 2010

Terug van de Franse kust.

We zijn goed uitgewaaid daar aan de Franse kust, het weer was niet echt geweldig maar altijd nog beter dan hier zoals ik heb gehoord. Er stond een hele koude wind maar er was eigenlijk altijd wel een zonnetje.

Meters stokbrood gegeten én de heerlijke croissants, alleen daarvoor zou je er al gaan wonen!
Onze jongste dochter is voor heel veel bomen, pollen etc..allergisch dus die leefde weer helemaal op, dit klimaat en omgeving is echt super voor haar. We zaten vlakbij een bos maar juist van die bomen had ze helemaal geen last.

Okee, we hebben geen blote benen gezien en de driedubbele vesten af en toe waren ook niet alles maar het weer heb je niet in de hand en je moet  er zelf toch wat van maken.
Het was echt een een weekje “family time”
We hebben veel gelachen, spelletjes gespeeld, dorpjes bezocht, zelfs een paar keer gezwommen, naar een aquarium geweest, de markt ,midgetgolf, stranden bezocht met mooie rotsen etc..

De camping was in deze tijd nog niet eens voor de helft vol en we hadden een Irakees gezin naast ons,
(ook dat is niet alledaags dat je dat meemaakt) dus onze meiden hadden  kinderen om mee te spelen.
Op een avond stond de vader aan onze deur te kloppen en bracht hij een bordje eten met wel  heel iets aparts erop, het zag eruit als kleine groene pakketjes.
Het waren dus bladeren gevuld met rijst en kipgehakt, we konden de bladeren eigenlijk niet thuisbrengen, ik dacht eerst aan zeewier maar het was druivenblad!!
Nou, ik had daar nog nooit van gehoord dat je die kunt gebruiken in een gerecht.

Het was een leuke vakantie maar niet te vergelijken met het hoogseizoen, er was nog te weinig open.
Het strand lijkt me geweldig in de zomer, de dorpjes waren wel leuk
maar weer niet zo sfeervol als op Ile de Ré waar we 2 jaar geleden waren.
Al met al hebben we toch een leuke week gehad!


8-5-2010 St4.JPGcollage    

8-5-2010 St

8-5-2010 St1

8-5-2010 St2

8-5-2010 St3

30 opmerkingen:

Unknown zei

O ja Heidi, dat is waar ook, Frankrijk!!!! Wat lekker, ook al was het weer niet helemaal geweldig, toch hebben jullie lekker even de tijd samen gehad. De foto;s zien er ook weer supergezellig uit, dat heb je toch maar weer gezien!
Hoop dat je lekker bijgekomen bent!

Groetjes
Lynda

Jeanette zei

Fijn Heidi dat julllie weer thuis zijn en het leuk gehad hebben. de vendee is iets saaier qua omgeving als bretagne en de eilanden langs de westkust, dat heb je nu zelf kunnen ontdekken. Ik zie iig veel zon op je foto`s nou dat is hier wel anders hoor"-)

Fijne week alvast!
Jeanette

Jolanda zei

Je foto's zijn super, heerlijk er even uit, het weer is volgens mij nergens echt heel goed geweest en kan daar ook zomers nog wel eens tegenvallen. Maar volgens mij hebben jullie het erg leuk gehad!
En nu lekker bijlezen...groetjes

Een sneller kloppend hart zei

Wat heb je prachtige foto's gemaakt!
Fijn dat jullie ondanks een beetje kilheid toch genoten hebben, het ligt ook niet alleen aan 't weer he, dat blijkt wel!
Family-time is ook zo bijzonder!

Veel groetjes, Veronique

Twa zei

Nou, jullie zijn weer heerlijk bijgetankt. Een andere omgeving doet altijd goed, ook al is het weer niet helemaal geweldig. En het was vast en zeker puur beter als hier. Wij hebben een hoop regen gehad. Gaat het al iets beter met je olijf? Ik werk op een tuincentrum en hoorde mensen overhun olijf die ook niet meer zo mooi was. Dus je bent niet de enige. Succes ermee! Groetjes Antoinette.

Miss Marple zei

Klinkt toch naar een heerlijke ontspannen vakantie! Nu de batterij weer lekker is opgeladen ben ik benieuwd naar je nieuwe creaties.
Lg - Irma

Pierelantijntjes zei

Klinkt heel gezellig allemaal, heerlijk om met het gezin even weg te zijn ook al is het weer niet altijd lekker en is nog niet alles open. Inderdaad, samen bezig zijn is zo goed.
Mooie foto's ook.
Groetjes van Ester

Ilse zei

Ohhhh ik heb heimwee.....

Loveforpiemonte zei

Het was er een perfecte week voor, hier was het helemaal niets met het weer. Vind dat je prachtige overzichten gemaakt hebt zo!
Fijn om lekker zo bezig te zijn met je fam. schiet er toch vaak bij in he in het dagelijks normale leventje.
Groetjes en fijne week, Madelon

Karin zei

Wat een zonnige foto's. Heerlijk er even tussenuit. Dus nu wassen, strijken..... :o)

Roelien zei

GEWELDIGE foto´s!!!!

by kuzz zei

Heerlijk! Jullie kunnen er weer met frisse moed tegen aan! Prachtige foto's..al schijnt de zon dan wel niet..hier krijg je toch echt wel een vakantiegevoel bij hoor! Heerlijk zo'n weekje met je gezin!

Carolina zei

Hoi Heidi,

Wat een heerlijke plek daar in La France!! Jammer van het weer, maar gelukkig hebben jullie je goed vermaakt! Hier was het weer idd huilen met de pet op, achja...

Fijne dag nog!!
Groetjes Carolina

lia zei

Nou aan de foto's is te zien dat je het daar leuk hebt gehad.
En hier word het weer toch iets beter van de week.

groetjes Lia

Jootje zei

welkom thuis! wij zijn ook een weekje in de vendee geweest, misschien zijn we elkaar wel eens tegengekomen : ) het was idd erg stil daar, maar gelukkig wel het beste weer van frankrijk (afgelopen week dan ) volgens de bewoners daar.
groetjes van jootje.

It's me zei

Nou dat ziet er heerlijk uit hoor!! mooie foto's fijn dat jullie hebben genoten..........leuk !!

En nu is het weer gewoon maandag helaas.........fijne gezellige week !!

Ik kom er net achter dat ik je nog helemaal niet volg...ga ik nu doen !!

Zou het leuk vinden als je even bij mijn blog een kijkje komt nemen...........en wieweet wil je me ook wel volgen.............fijne dag lieve groetjes Ria

Anita zei

Hele mooie foto's heb je gemaakt!Ben zelf nooit in dit gedeelte van Frankrijk geweest maar lijkt mij toch wel de moeite waard!En nu....weer zin om aan de slag te gaan?
Groetjes,Anita

Mayflower zei

Hoi Heidi, wat een heerlijke sfeer stralen je foto's uit, ik krijg er echt een vakantiegevoel van. Wat heerlijk dat jullie ondanks het weer toch zo hebben genoten.
Fijn dat je weer terug bent.
Lieve groet, Mea

Petra zei

Hoi Heidi. Je foto`s zijn prachtig! Wat een heerlijke vakantiefoto`s. Nu maar hopen dat het van de zomer iig warmer is :-) Ook voor je olijf. .zie net de onderste foto.. maar die zit er wel ergggg zielig uit :-S

Groetjes van Petra

G-STYLE zei

Heerlijke foto's waar je weer prachtige collages van hebt gemaakt .
Fijn dat jullie er even tussen uit zijn geweest ook.

Leuke zoon en dochter en wat staan ze mooi samen op de foto!
tot de volgende keer , groetjes van Gea

alma zei

Hoi Heidi,

Heerlijk zo´n weekje uitwaaien. De foto´s zien er in ieder geval heel mooi en gezellig uit!!

Groetjes uit Japan...ook heel mooi!!

Alma

Petra zei

Heerlijk Heidi, wij zijn zelf ook naar Frankrijk geweest eind april (de foto's staan in mijn album) De druivenbladeren die je hebt gegeten kun je in NL bij de Turkse supermarkt kopen, wij eten ze vaak. Wel eerst goed spoelen, want ze zijn in zout ingelegd. Als je googeld op dolma vind je veel recepten.

Groetjes Petra

Daniëlle zei

Wat heb je een leuke blog! Heerlijk zeg, Frankrijk.. ik mis het enorm, ben al te lang niet weggeweest op vakantie.
Ik kom je blog zeker nog eens bezoeken.
groetjes
Dani

vosgesparis zei

EN toch ziet het er heerlijk uit... tsja vakantie... heb ik ook wel weer eens zin in ;)

Kind An Huys zei

Heerlijk even een weekje weg!!
Zo te zien hebben jullie het leuk gehad, mooie & gezellige foto's!
Ja, ik kan me voorstellen dat je dan wel wilt verhuizen,zeker als je dochter zich daar beter voelt.
Wat zijn die rotsen prachtig!! Waar zijn jullie geweest? Wij komen net terug van een weekje Picardie, daar hadden ze ook een mooie ruige kust.
Nog een fijn weekend, groetjes, Anne.

Jeanette zei

Hallo Heidi,
Hier een reactie van een nieuwe blogster. Wat een geweldige blog heb je, fantastische foto's (kan ik nog wat van leren) en leuke items om te lezen. Ik ga mij zo meteen nog als volger aanmelden. Als het goed is staat mijn blog zeer binnenkort ook in de lijst van de weblogs van picasa. (Ons Huus).

Groet,
Jeanette

Passione Helena zei

Hallo Heidi,

Wederom een nieuwe volgster.
Ik vind je blog erg mooi..via, via kwam ik het tegen.

Ik heb nog lang niet alles gezien, en kom zeker vaker terug.

Wat is Frankrijk toch mooi! Erg mooie foto's!

Lieve groet, Helena

Elle Basi zei

Super mooie foto's, fantastische blog!

Rumour has it zei

Schitterende zeekleuren!! Vooral die eerste foto, wat een plaatje! Het is wellicht nu nog hét moment om Frankrijk te bezoeken, zonder omver gelopen te worden door alle toeristen daar :D
Fijne Pinksterdagen, groetjes,
Marjolijn

Catharina Maria zei

Hier zou ik nu graag willen zitten , helemaal mijn ding !
lieve groet ♥RINI♥