22 april 2010

HEARTS ON CANVAS

Er werd mij gevraagd een schilderij te maken, de klant wilde graag zo’n soort schilderijtje die ik rond Valentijnsdag had gemaakt.  Aangezien ik het nogal druk had..steeds geen tijd,  van de week maar eens tijd gemaakt om met de handen te werken ipv achter de pc! 

schilderij00

 
Ik kreeg de vrije hand, gebeurt wel meer en dat is leuk…dat wil namelijk zeggen dat de mensen je vertrouwen en je andere werk mooi vinden. Maar ook best moeilijk want ik ken de mensen niet persoonlijk.
Het zou een schilderij worden voor de slaapkamer, de kleuren voornamelijk wit met een beetje grijs, dat was het enige waar het aan moest voldoen.

Het is een doek geworden van 50 x 70 cm, een groot gekreukeld hart gemaakt zodat het een soort 3D effect geeft op een ondergrond van linnen en alles wit geverfd. De tekst in  grijs erop gezet en daarna oud gemaakt zodat het een versleten look heeft gekregen.

tekst schilderij

 

Door  de tekst kwam ik eigenlijk op het idee…..2 harten met elkaar verbonden en klopt als 1
Doordat er veel wit is heb ik het heel streperig geverfd zodat er toch wat leven in zit.

2 3 

De klant vond het geweldig en ik eigenlijk ook wel, ik heb hem op mijn slaapkamer gehangen om te zien hoe het doek over zou komen en het stond super !

1 
Extra informatie:  De tekst heb ik er op geverfd …. is geen plaatje!

21 opmerkingen:

Linda zei

Jemig. Wat gaaf. Wat maak jij mooie en leuke dingen zeg.
Knap.

Miss Marple zei

Hartstikke mooi! En misschien verraadt jij mij ooit een hoe je dat met die print op het canvas doet...;-)
Zonnige groetjes uit Duitsland - Irma

Miss Marple zei

Geverfd??? Uit de hand of heb je een sjabloon gemaakt...?
LG - Irma

Unknown zei

Maar mens!!!! Hier kan je rijk mee worden!!! een Heidi original!!!! wat een gaaf doek!!!! Echt waar, supertof!
Ik heb vorige week een zwartewitfoto van elke griet apart op een canvas gestreken met transferpapier(ja ik ben een klungel;)).......gewoon erop gestreken....je krijgt het er niet helemaal strak vanaf maar dat geeft nou juist een superleuk effect........knap van mij he ;))))))

groetjes
Lynda

Unknown zei

HEEEEEEEEEL verhaal....kruisje....weg verhaal *zucht*....in het kort.....SUPERgaaf!!! Een Heidi original! Daar kun je rijk mee worden hoor, vindt het een topper.
Ik heb gewoon met transferpapier een foto van de meiden op canvas gestreken......de randje worden mooi "ruw"omdat je het er niet helemaal lekker vanaf krijgt en de afbeelding ziet er afgesleten uit, maar dat is nou juist leuk, knap ben ik he, ik leer van de grote meester!!!;))))

groetjes
Lynda

by kuzz zei

Wat heb je dat weer super gedaan!! Echt heeeel erg mooi zeg!
En zo mooi in eenvoud het is echt fantastisch hoor!
groetjes Erna

Claudia Leertouwer zei

Wat MOOI...ik ben diep onder de indruk.

Groeten,
Claudia

Ilse zei

Het is prachtig !

Les Cotrions zei

It's gorgeous! I like the 3d effect and the beautiful words you wrote in grey!
Hapy day!
Vale

lia zei

Jij kunt ook alles.
Mooi hoor.
groetjes Lia

alma zei

Hoi Heidi,

Ik zit achter mijn pc weer met open mond te kijken hoe je dit weer hebt bedacht en uitgevoerd heb. Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe die print op het doek komt....maar dat is waarschijnlijk het geheim van de smit!!

Groetjes
Almay

Home and Lifestyle zei

Super werk afgeleverd...maar van jou weten we ook niet beter! Geweldig mooi gemaakt!

Lieve groet, Ingrid

Karin zei

Het is een plaatje! Kan me voorstellen dat de ontvangers ermee in hun nopjes waren.
Liefs, Karin

Loveforpiemonte zei

En wat een geweldig blog ontdek ik vandaag weer....TOP
Groetjes Madelon

♥ Welkom bij "het Zolderluik" op Nr.5 ♥ zei

Tsjonge Heidi, wat heb je dat weer mooi gemaakt.
Zeker weten dat die mensen er blij mee zijn!!

Groet, Hilde

All Seasons zei

dit heb je erg mooi gemaakt, je werk wordt echt gewaardeerd!

Alvast een heel fijn weekend
Groet
Patricia

Pierelantijntjes zei

Wat een kunstwerk! Echt prachtig.
Groetjes van Ester

G-STYLE zei

hallo Heidi,
bedankt voor je bezoekje , vind dit wel weer leuk hoor en voel me al weer helemaal thuis.
Ben altijd blijven kijken op jouw blog , dat creatieve vind steeds meer een weg bij jou hé ...............
Geweldig mooie dingen maak je nog altijd !!
hartelijke groet van Gea

Neeltje zei

't Is zo ontzettend mooi! Ik zit al helemaal te kijken hoe je 't hebt gedaan! Prachtig!

The Paper Mulberry - Glenda Steel zei

Fabulous! I love your blog and will definitely follow!

Betsie zei

Dag Heidi

Wat een kunstwerk, bijzonder mooi.
Ben benieuwd naar alles wat je nog gaat maken.

Groetjes Betsie